Loading...

Kisah Pilu Muallaf Baru Masuk Islam Meninggal Sejam Sebelum Akad Nikah..

Kisah Pilu Muallaf Baru Masuk Islam Meninggal Sejam Sebelum Akad Nikah|Hari yang seharusnya menjadi hari paling bahagia bagi gadis bernama Miftahull Jannah berubah duka apabila calon pengantin lelaki meninggal dunia sejam sebelum berlangsungnya akad nikah.Windi Kelvin (26) ditemukan maut dalam biliknya ahad pagi (15/1/2017).
Tak ada tanda tanda yang ditunjukkan oleh lelaki mualaf berketurunan china itu sebelum meninggal,bahkan jauh jauh sebelum hari pernikahannya ia nampak bersemangat untuk membina hidup baru dengan orang yang dia sayang.
Para tetamu sudah datang,pelaminan pun sudah disiapkan bahkan masakan untuk  tetamu sudah dihidangkan untuk majlis raja sehari tersebut.
Akan tetapi sejam sebelum akad nikah,suasana yang riuh dengan kegembiraan itu berubah menjadi suasana pilu,apabila dimaklumkan calon pengantin lelaki meninggal dunia.
Menurut sumber,pengantin wanita sempat pengsan selepas mendengar kejadian yang menimpa calon suaminya itu.
Menurut keluarga pengantin wanita pada malam sebelum kejadian Kelvin sempat datang kerumah Miftah dengan mengenakan baju koko putih dan sempat sholat isya bersama keluarga bahkan dia yang menjadi imam.
Sementara ayah angkat Kelvin Normansyahto (50) menuturkan sebelum anaknya itu ditemukan meninggal,dia masih sempat bersenda gurau dengan jirannya berkait pernikahan itu.
Sekitar jam 8:00 pagi ketika semua sudah bersiap,kelvin didapati tidak keluar dari dalam biliknya,meskipun beberapa kali di panggil.
Risau dengan apa yang berlaku,pihak keluarga membuka pintu bilik kelvin dengan cara paksa dan menemukan mayat kelvin dalam keadaan terlentang di samping tempat tidur.
Bagaimanapun mayat Kelvin di bawa kehospital untuk dibedah siasat, dr Mansuri menjelaskan tidak ada sembarang perilaku kekerasan atau penyakit yang menimpa kelvin dan mereka hanya menuturkan bahwa kelvin mati secara mengejut.
Hal itu diperkuat oleh ayah angkat kelvin yang mengatakan bahwa anak angkatnya itu tidak pernah mengeluh rasa sakit sebelum ini ,kami sangka dia hanya pengsa tapi selepas dibawa kehospital rupanya anak kami sudah meninggal,dia adalah anak yang baik,meskipun dia baru masuk islam tapi dia sangat tekad untuk mempelajari agama katanya.
Berdasarkan undangan yang tersebar,kelvin dan miftah bakal melangsungkan majlis akad nikah pada Minggu (15/1) pukul 09.00 namun sayang impian Miftahul Jannah untuk hidup sepanjang hayat dengan kelvin di pisah oleh aja.
http://eberita.org/kisah-pilu-muallaf-baru-masuk-islam-meninggal-sejam-sebelum-akad-nikah/

0 Response to "Kisah Pilu Muallaf Baru Masuk Islam Meninggal Sejam Sebelum Akad Nikah.."

Post a Comment